Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kalajoen seurakunnan maksuvalmius vaatii lainanottoa

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkovaltuuston kokouksesta 11.12.2014

Kirkkovaltuusto hyväksyi vuoden 2015 talousarvion ja toiminta- ja taloussuunnitelman 2016-2017 ja hautainhoitorahaston talousarvion vuodelle 2015. Rahoituslaskelmaosan investointimenoihin sisältyy pitkäaikaista lainaa n. 500.000 euroa. Seurakunnan käyttötalouden menot ovat yhteensä n. 2.7 miljoonaa euroa. Investointeihin on varattu ensi vuodelle yhteensä 637.600 euroa. Taloudellinen tilanne on haastava, koska seurakunnan maksuvalmius on pysytellyt pari viime vuotta heikkona. Sen vuoksi lainarahaan on jouduttu turvautumaan kuluvanakin vuonna. Pitempiaikaista lainaa seurakunnalla ei ole. Kirkkovaltuusto hyväksyi lyhytaikaisen lainan ottamisen maksuvalmiuden ylläpitämiseksi. Lainan suuruus tulee olemaan enintään 300.000 euroa.

Pentti Haapakoski ja Reino Hihnala (vasen kuva) palkittiin seurakuntatyön kultaisilla ansiomerkeillä kiitoksena toimimisesta Kalajoen seurakunnan pitkäaikaisina luottamushenkilöinä. Pentti Haapakoski toimi viimeistä kertaa kirkkovaltuuston puheenjohtajana (kuva oikealla).