Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kalajoen kirkkoneuvostolta ylijäämäinen budjettiesitys

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta:

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle hyväksyttäväksi vuoden 2011 talousarvion. Toimintatuotot ovat 344.450 euroa ja toimintamenot 2.440.810 euroa. Verotuloennuste on  2.316.000 euroa, vuosikate 112.420 euroa ja tilikauden ylijäämä 300 euroa. Investointimenot ovat 719.000 euroa. Suurin investointikohde on vuonna 2010 aloitettu Himangan kirkon peruskorjaus, johon on varattu 580.000 euroa.  Investoinnit pystytään hoitamaan omin varoin.

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle lähetys- ja tiedotussihteerin sekä toimistopäällikön viran lakkauttamista vuoden vaihteessa. Niiden sijaan neuvosto esittää lähetyssihteerin kokoaikaisen toimen sekä hallinto- ja taloussihteerin viran perustamista ensi vuoden alusta. Lähetyssihteerin tehtäviin kuuluu myös pyhäkoulusihteerin tehtävät. Neuvosto päätti siirtää lähetyssihteerin tehtäviä määräaikaisena hoitaneen Anna-Maija Pahkalan uuteen lähetyssihteerin toimeen. Kirkkoneuvosto päätti julistaa haettavaksi kirkkoherranviraston toimistosihteerin viran vuoden loppuun mennessä nykyisen viranhaltijan jäädessä eläkkeelle ensi vuoden kesäkuussa.