Harmonikkaorkesteri konsertoi Kalajoen kirkossa

Jokilaaksojen musiikkiopiston harmonikkaorkesteri According to Rhythm (AtR) konsertoi sunnuntaina 11.1. Kalajoen kirkossa klo 15. Konsertissa kuullaan klassisen musiikin helmiä Vivaldilta, Bachilta, Tšaikovskilta ja Sibeliukselta. Konsertin avaa nuoremmista soittajista koostuvat orkesterit AtR Mini sekä AtR Juniors.

Orkestereidenjäsenet ovat Jokilaaksojen musiikkiopiston sekä Ylivieskan seudun musiikkiopiston nykyisiä ja entisiä oppilaita. Soittajat ovat iältään 6-20 -vuotiaita ja kotoisin Kalajoelta (Juuti Tikka ja Kultaisen Harmonikan 2013 finalisti Nella-Riina Ylitalo), Nivalasta, Haapajärveltä, Haapavedeltä, Kärsämäeltä, Pyhäjärveltä, Oulaisista, Pyhäjoelta sekä Sievistä.

According to Rhythm voitti harmonikkaorkestereiden suomenmestaruuden vuonna 2014 ja According to Rhythm Juniors saavutti hopeasijan omassa sarjassaan.  Orkesterit konsertoivat aktiivisesti Pohjois-Pohjanmaan alueella.

Orkestereita johtaa Jokilaaksojen musiikkiopiston harmonikansoiton opettaja Henna-Maija Vannemaa ja orkestereissa avustaa Ylivieskan seudun harmonikansoiton opettaja Anna-Kaisa Heikkilä.