Kurkistetaan lähelle ja kauas – kuulumisia Keski-Aasiasta

Kirkosta sanotaan, että se on lähetetty kirkko. Se merkitsee suuntautumista itsestä ulospäin välittäen sanoin ja teoin Jumalan rakkautta lähellä ja kaukana. Jokaisella seurakunnalla ja kristityllä on oma paikkansa tässä tehtävässä. Minkälaisia ajatuksia sinulla on ulkomailla tehtävästä avustustyöstä? Onko avustustyö tärkeää ja miksi?

Tule kuulemaan ja kyselemään kymmenen vuotta Keski-Aasiassa toimineen avustustyöntekijän ajatuksia ja kokemuksia Kalajoen seurakuntakodille 14. tammikuuta klo 18. Kauhavalta kotoisin oleva Kirsi J. on psykiatrinen sairaanhoitaja ja diakonissa, joka on työskennellyt mielenterveyshankkeessa Kansanlähetyksen lähettämänä kansainvälisen avustusjärjestön työyhteydessä Keski-Aasiassa vuodesta 2004. Hän oli kesällä menehtyneen Himangan nimikkolähetin Kaijan läheinen työtoveri. Illassa ovat mukana myös kappalainen Jukka Kesola ja lähetyssihteeri. Tarjoilua on illan aluksi keskiaasialaiseen tapaan.