Uutiset - Kalajoen seurakunta

Jouni Vuollet Kalajoen seurakunnan kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkovaltuuston kokouksesta 7.1.2015

Kalajoen seurakunnan uuden kirkkovaltuuston ensimmäisessä kokouksessa valittiin kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi vuosille 2015-2016 Jouni Vuollet ja varapuheenjohtajaksi Marianne Tuorila. Kirkkovaltuusto valitsi vain yhden varapuheenjohtajan, koska kirkkojärjestyksen mukaan kirkkovaltuustolla on vain yksi varapuheenjohtaja, kun taas kunnallishallinnossa valtuustolla on kaksi varapuheenjohtajaa. Kalajoen seurakunnan aikaisempi käytäntö on ollut siis kirkkojärjestyksen vastainen, toteaa kirkkoherra Kari Lauri.

Kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi vuosille 2015-2016 valittiin Marjaana Juola (henkilökohtainen varajäsen Mari Niemelä). Kirkkoneuvoston varsinaisiksi jäseniksi vuosille 2015-2016 valittiin (henkilökohtainen varajäsen suluissa) Anna-Maija Himanka (Ritva Mäntymäki ), Juhani Latukka (Hanna Nikupaavo), Kari Latvala (Juha Heikkilä), Eero Nevalainen (Riitta Lehto), Esa Rahja (Veli Ainali), Jorma Tikkanen (Veli Märsylä), Anne Pentinmikko (Tommi Sinko), Kari Kivelä (Vuokko Peltola) ja Leeni Rautakoski (Johannes Nikula). Kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii kirkkoherra Kari Lauri.

Raution kappelineuvoston jäseniksi vuosille 2015-2018 valittiin Kristoffer Keskisipilä (Maija Okkonen), Katariina Yliverronen (Tenho Perttula), Merja Tuura (Kaarina Niva), Ari Rautakoski (Kaija Ainasoja) ja Leena Aittamaa (Timo Rautakoski). Leeni Rautakoski valittiin kirkkoneuvoston edustajaksi.

Himangan kappelineuvoston jäseniksi vuosille 2015-2018 valittiin Kaisu Ala-Pöntiö (Liisa Lyly), Tommi Sinko (Ville Yrjänä), Asko Heikkilä (Pentti Pahkala), Liisa Kinaret (Aira Hekkala), Matti Pahkala (Leena Rautila), Päivi Kivelä (Lek Pernu), Satu Roukala (Tuulikki Reinikainen), Pekka Uunila (Mika Harmaala), Tapio Hillilä (Leena Kuusisto) ja Heli Hanhineva (Hannele Pahkala). Jorma Tikkanen valittiin kirkkoneuvoston edustajaksi.

Suhteellisten vaalien lautakuntaan valittiin vuosille 2015-2018 Juhani Latukka, Marjaana Juola ja Anne Pentinmikko (varajäsenet Kari Latvala, Anna-Maija Himanka ja Veli Märsylä).

Kirkkovaltuusto valitsi tarjouspyyntöjen perusteella KPMG:n seurakunnan tilintarkastusyhteisöksi vuosille 2015-2018.

Eero Nevalainen palkittiin seurakuntatyön kultaisella ansiomerkillä pitkäaikaisesta seurakuntatyöstä Kalajoen seurakunnassa.