Yhteisvastuutapahtumat

Tule mukaan Yhteisvastuukeräykseen! Tässä Kalajoen seurakunnan järjestämät tapahtumat:

Perjantai 6.2. klo 16.30 Talvirippikoululaisten Yv-info seurakuntakodilla ja keräystempaus Vuorenkalliolla ja ”kirkon lähialueilla”.

Torstai 12.2. klo 19 Laulu ystävälle -ilta seurakuntasalissa. Ohjelmassa yhteislauluja, leikkejä, musiikkiesityksiä ja iltahartaus. Kahvitus klo 18.30, kahvirahan tuotto Yhteisvastuulle. Mukana Heidi, Annukka, Hanne ja Ilpo.

Lauantai 14.2. klo 11-13.30 Ystävänpäivälounas Pitkäsenkylän koululla Yhteisvastuun hyväksi. Lounas: jauhelihamureke, perunat, porkkanaraaste, puolukka, ystävänpäiväleivos. Hinta: aikuiset 10 e, lapset 5 e ja alle kouluikäinen ilmainen.

Sunnuntaina 15.2. klo 11-12.30 Kirkkokahvit seurakuntakodilla, vapaaehtoinen kahviraha Yhteisvastuulle.

Tiistaina 17.2. klo 11-13.30 Laskiaistiistain hernekeittolounas ja laskiaispullakahvit seurakuntakodilla, hinta: 8 e aikuinen, 4 e lapsi ja alle 5 v ilmainen. Hernekeittoa voi ostaa myös omiin astioihin 10e/litra.

Perjantai 13.3. klo 18 Paastonajan kirkkokonsertti Kalajoen kirkossa, vapaaehtoinen kolehti Yv-keräykselle.

Perjantai 13.3. klo 20 Paastonajan konsertti Raution seurakuntakodilla, vapaaehtoinen kolehti Yv-keräykselle.

Torstai 19.3. Klo 17-20 Koko kylä kerralla -yhteisvastuukeräystempaus,
Yv-info ja materiaalit seurakuntasalissa. Kerääjiä tarvitaan! Tavoitteena kerätä illan aikana esim: Hiekkasärkät, Rahja, Tynkä, Etelänkylä, Metsäkylä, Plassi, Vasankari, joten siellä asuvat kantamaan ”kylävastuuta” mukavan tapahtuman merkeissä. Hoidetaan keräys illassa ohi, ettei kylänne jää keräämättä. Avuksi toivotaan alueella asuvia ja aiempia keskustan kerääjiä, vasta 65 v täyttäneitä ja eläkkeelle jääneitä ja kaikkia asiasta kiinnostuneita. Tulkaa auttamaan!

Keskiviikko 15.4. klo 16.30 Rippikoululaisten Yv-info seurakuntakodilla ja keräystempaus keskustassa.

Keskiviikko 22.4. klo 16.30 Rippikoululaisten Yv-info seurakuntakodilla ja keräystempaus keskustassa.

Mikä Yhteisvastuu?
Yhteisvastuu on lähimmäisenrakkauden kansanliike ja evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja kehitysmaissa. 60 % keräyksen tuotosta ohjataan Kirkon Ulkomaanavun välityksellä kehitysyhteistyöhön ja katastrofiapuun, 20 % vuosittain valittavaan kohteeseen Suomessa ja 20 % kirkon ja seurakuntien tekemään avustustyöhön. Jokaisesta lahjoitetusta eurosta noin 80 % ohjataan heikoimpien auttamiseen. Loput käytetään vaikutustoimintaan, seuraavan euron keräämistä tukeviin toimiin sekä keräyksen hallintoon.

Lisätietoa valtakunnallisesta Yhteisvastuukeräyksestä.