Paastonaika alkaa tuhkakeskiviikosta

Paastonaika alkaa laskiaisen jälkeisestä keskiviikosta, tuhkakeskiviikosta. Yksi mahdollisuus aloittaa paastonaika on tulla Kalajoen seurakuntakodille tuhkakeskiviikkoiltana klo 19. Paastonaikaan sopivan tarjoilun jälkeen Kirkon lähetystyön keskuksen lähetysteologi Jaakko Rusama sekä hänen kanssaan vieraileva kansainvälisen työn hiippakuntasihteeri Matti Laurila Oulusta kertovat kirkon kansainvälisestä työstä. Lähetystyön ja Kirkon ulkomaanavun tavoittavuudesta ja merkityksestä voi myös kysyä ja sen voi kyseenalaistaa, vaikka illan teema onkin ”Kirkko on olemassa missiota varten”. Illan päätteeksi hiljennymme tuhkakeskiviikon hartaushetkeen kirkkoherra Kari Laurin johdolla. Vieraat tulevat kaukaa, tullaan me läheltä.