Paastonajan iltamusiikkia Kalajoella ja Rautiossa

Paastonajan sävelet soivat perjantaina 13.3. Kalajoen kirkossa klo 18 ja Raution seurakuntakodissa klo 20 Yhteisvastuun hyväksi. Esiintymässä ovat seurakunnan kuorot: Lapsikuoro, Kirkkokuoro, Iktys-kvartetti, Raution mieskuoro Rauno Kotiahon johdolla sekä kanttorit Annukka Palola, Heidi Huhtala ja Veli Ainali.

Iltamusiikkien ohjelma on monipuolinen; kuoro -ja yksinlauluja, duettoja sekä urku -ja pianomusiikkia. Lapsikuorot laulavat mm. Palmusunnuntain teemaan liittyviä lauluja. Lauluduettoina kuulemme Tuomo Nikkolan sovittamat kansansävelmät “Katselen Golgatalle” ja “Mä laulelen nyt verestä”. Kvartetti laulaa mm. W. A. Mozartin "Ave verum corpus". Urkusoolona soi Felix Mendelssohnin Preludi ja laulusoolona J. S. Bachin Magnificatin "Quia respexit". Iltamusiikki huipentuu Lapsikuoron ja Kirkkokuoron lauluihin: “On lepopaikka suloinen” ja “Jeesus on kuollut puolestamme”. Vapaaehtoinen ohjelmamaksu on Yhteisvastuun hyväksi.