Kärsimyslauluilta

Palmusunnuntain iltana 29.3. klo 18.30 Himangan kirkossa lauletaan yhdessä kauneimpia kärsimyslauluja sekä virsikirjasta että tilaisuutta varten tehdystä laulumonisteesta, johon on kerätty lauluja mm. eri herätysliikkeiden laulukirjoista. Yhdessä laulamista jaksottavat päiväkuoron esitykset sekä myös säestäjänä toimivan kanttori Teija Orjalan yksinlaulu. Lauluillan juontaa diakoni Maria Orjala ja hartauden pitää kappalainen Olli Lohi. Yhdessä laulaen voidaan virittäytyä tulevan hiljaisen viikon tunnelmaan ja sanomaan. ”Myös laulun oppia uuden saat tiellä taivahan. Se taivaassa jo kaikuu edessä Karitsan. Hän kuoli kaiken täyttäen, mutta tie oli tuskien.”