Tuomasmessu helatorstaina

Tuomasmessu järjestetään helatorstaina 14.5. Kalajoen kirkossa klo 18. Musiikista vastaa Tuomaskuoro ja -bändi. Saarnaajana ja liturgina toimii Suvi Lehtimäki.

Ylistystä, rukousta ja yhdessäoloa:

Messu sisältää samat elementit kuin tavallinen messu: synnintunnustus, synninpäästö, Raamatun tekstit, puhe ja Herran Pyhä Ehtoollinen. Kirkossa on messun aikana useita pieniä sivualttareita, joiden äärellä voi hiljentyä ja laatia oman rukouspyynnön, joka esirukousosiossa luetaan. Virsikirjan sijasta käytetään Uusia messulauluja, joiden reippaisiin säveliin kuoron ja bändin johdolla on helppo yhtyä.

Tuomas sanoi hänelle:
"Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?"
Jeesus vastasi:
"Minä olen tie, totuus ja elämä."