Kesän musiikkisarja alkaa

Kalajoen Vuorenkallion kappelin musiikkisarjalla on pitkä perinne. Alkujaan pienimuotoisesti liikkeelle lähtenyt musiikkihartaus on laajentunut kesän kattavaksi tapahtumaksi tavoittaen suuren joukon ihmisiä. Musiikkisarja alkaa kesäkuun ensimmäisellä viikolla ja päättyy elokuun puolessa välissä. Musiikkihetket ovat keskiviikko-iltaisin ja tarkemmat tiedot löytyvät viikoittain kirkollisista tapahtumista. Muutamia konsertteja järjestetään myös Kalajoen kirkossa.

Vuorenkallion kappeli, Kappelitie 14, Kalajoki

Musiikkisarjan aloittaa Kalajoen kirkkokuoro ja Mieskuoro, Raution mieskuoro ja nuorten lauluryhmä johtajinaan Heidi Huhtala, Annukka Palola ja Rauno Kotiaho. Seuraavalla viikolla on vuorossa kesäillan musiikkia Kalajoen kirkossa. Esiintymässä ovat Annukka Palola, laulu, Teija Orjala, laulu, Heidi Huhtala, urut, Veli Ainali, laulu, Jukka Kesola, laulu, Heikki Nurkkala, laulu ja kitara, Tuomo Hirvi, viulu ja Iiris Markkanen, alttoviulu. Juhannusviikolla esiintyy Kalajoen sekakuoro. Kesäkuun viimeisessä musiikkihetkessä vierailee Vetelin Sley-Räyringin osaston kuoro Riitta Kaariniemen johdolla. Ohjelmassa on myös laulusooloja Lassi Laasaselta ja Antti Lieskalta,  iltahartauden pitää Vetelin kirkkoherra Vesa Parpala.

Heinäkuun ensimmäisen viikon musiikkihetkessä esiintyvät Tuuli Tamminen-Syrjälahti, runot ja Hannu Syrjälahti, kantele. Toisella viikolla on kirkkokonsertti Kalajoen kirkossa, jossa esiintyvät Kalajoella syntynyt tenori Tuomas Katajala ja pianisti Eliisa Suni. Heinäkuun puolen välin musiikkihetkessä on Iktys-kvartetti Veli Ainalin johdolla. Kalajoen kristillisen opiston laulukurssilaiset esiintyvät perinteisesti heinäkuun aikana. Heinäkuun viimeisellä viikolla sekä elokuun kahdella ensimmäisellä viikolla esiintyvät Soili Aution johtamat Soilat, Chorus Vallis ja Fermaatti.

Raution kirkossa järjestetään Rautio-viikolla kaksi musiikkitilaisuutta. 3.7. perjantai-iltana on Leonard Typpön lauluilta, jossa kuullaan Mieskuoroa, Projektikuoroa, lasten lauluryhmää, sekä yhteislauluja ja hartauspuhe. 5.7. sunnuntain iltamusiikissa esiintyvät kanttorit Jenni ja Veli-Matti Rautakoski sekä Leena Rautakoski.

Himangan kirkossa on kaksi kesäkonserttia: 10.7. iltakonsertti, jossa esiintyvät Riitta Kossi, haitari ja Sari Kauranen, kantele sekä 17.8. Suomi-Konferenssin kuoro Kanadasta ja Yhdysvalloista.