Blogi - Kalajoen seurakunta

Blogi

Hyvää kesää!

Kesä tuli keikkuen, mutta tuli kumminkin. Kevät tuntui jotenkin pitkältä, ainakin minun mielestäni. Joki suli ilman kummempia tulvia jo ajat sitten. Lumia tuskin muistamme. Nyt on kuitenkin kesä ja nautitaan siitä.

Tänäkin keväänä moni kalajokinen sai koulunsa päätökseen – valmistui ammattiin tai ylioppilaaksi. Toivotan teille paljon onnea! Uurastus kannatti, homma tuli hoidettua. Sinulla, ammattiin valmistuneella, on edessäsi siirtyminen työelämään. Toivottavasti saat työpaikan. Jos sitä ei heti heru, älä masennu, pidä mielesi virkeänä, kuntoile ja rentoudu. Jumalalla on suunnitelma meitä jokaista varten. ”Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.” (Jer. 29:11)

Moni on jännittänyt pääsykokeiden tuloksia oppilaitoksiin. Osa muuttaa kesän aikana uudelle opiskelupaikkakunnalle. Muistakaa pitää kalajokisten lippu korkealla. Käykää välillä täällä kotikulmilla. Tulkaa kirkkoon ja juttelemaan.

Toivotaan aurinkoista ja lämmintä kesää, iloisia kohtaamisia ja hyvää mieltä meille kaikille.

Seurakuntapastori Ilpo Parviainen