Kesäillan konsertti Kalajoen kirkossa

Keskiviikkoiltana 10.6. klo 19 kuullaan Kalajoen kirkossa monipuolisesti toteutettua kesäistä hengellistä musiikkia. Kanttorit Heidi Huhtala, Annukka Palola, Teija Orjala ja Veli Ainali sekä seurakunnan kappalainen Jukka Kesola esiintyvät yksin ja yhdessä uruilla, yksinlauluilla sekä vahvistetussa kvartetissa. Lisäksi viulisti Tuomo Hirvi, alttoviulisti Iiris Markkanen ja kitaristi Heikki Nurkkala soittavat soolonumeroita konsertissa.

Säveltäjänimistä ja kappaleista mainittakoon F. Mendelssohn d-molli urkusonaatti, joka pohjautuu ”Isä meidän” -rukoukseen (vk 208), Oskar Merikannon ”Päivännousu kultaa kirkkomaan”, Bach-Gounod ”Ave Maria” sekä tunnettuja kuorolauluja ”Ken on luonut sinitaivaan”, ”Oi katsohan lintua oksalla puun” ja ”Pikkulintu riemuissaan”. Yleisö pääsee osallistumaan iltaan yhteisillä kesäisillä virsillä. Tilaisuudessa kerätään vapaaehtoinen ohjelmamaksu seurakunnan musiikkityön hyväksi.