Perinnemessu Himangalla

Himangan kirkossa pidetään perinnemessu markkinaviikonloppuna heinäkuun 12. päivänä klo 10. Messussa palataan entisajan tunnelmiin ja  kirkkokansaa pyydetään mukaan vanhan ajan pukeutumisella, perinneasulla. Jos vanhan ajan asusteita ei vaatekaapista löydy, nykypukeutuminenkin käy hyvin. Messussa veisataan vanhoja virsiä, ja se pidetään vanhalla kaavalla, jonka sävelmäsarjan juuret ovat 1800-luvulla, ja jota on käytetty pienin muutoksin aina viimeiseen jumalanpalvelusuudistukseen saakka. Messun päätteeksi on partiolaisten järjestämät kirkkokahvit kirkonmäellä, josta vapaaehtoinen kahviraha partiolaisten hyväksi.