Oulun hiippakunnan erilainen lähetysseminaari Kalajoella

Hiippakuntamme on järjestänyt vuosittain alueen laajuudesta johtuen kolme erillistä yhden päivän kestävää lähetysseminaaria. Tulevana syksynä seminaareja on vain yksi ja se järjestetään Kalajoen Kristillisellä Opistolla 4.-6.9. teemalla ”Osallisena rakkauden liikkeeseen”. Seminaari on tarkoitettu seurakuntien työntekijöille ja luottamushenkilöille sekä kaikille lähetystyöstä kiinnostuneille.  Seminaariin voi osallistua myös osa-aikaisesti.

Lauantai on ohjelmaltaan runsain ja monipuolisin. Lähetysseminaarissa on mukana työntekijä jokaisesta kirkkomme lähetysjärjestöstä sekä Kirkon Ulkomaan Avusta. He avaavat ikkunoita lähetystyön todellisuuteen kirkossamme ja maailmassamme. Seminaarissa on hyvä mahdollisuus jututtaa työntekijöitä myös henkilökohtaisesti. Lauantaina iltapäivällä tehdään lähetysvaellus mielenkiintoisella reitillä hiihtomajalta Hiekkasärkille. Matkan varrella pysähdytään infopisteillä ja juodaan kahvia. Sään ja kunnon asettamat rajoitukset otetaan huomioon, joten mukana voi olla myös lyhyemmän matkan.

Toivotaan runsasta osallistujajoukkoa Kalajoelta ja koko Kalajokilaaksosta vastaanottamaan kauempaa tulevia seminaarilaisia. Ilmoittautuminen 25.8. mennessä suoraan Kalajoen Kristilliselle Opistolle. Ohjelma löytyy netistä Kalajoen Kristillisen Opiston sivulta tai sen voi hakea Kalajoen kirkkoherran virastosta.