Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kalajoen entiset seurakuntanuoret tapasivat

Kalajoen seurakunnan 60-luvun seurakuntanuoret kokoontuivat yhteiseen muistelo- ja hartauspäivään 2.8.2015. Päivän ohjelma aloitettiin jumalanpalveluksella, ja messukirkossa saarnasi Reijo Junttila. Tapion Tuvalla pidetyssä hartaustilaisuudessa mukana oli 35 entistä nuorta. Tilaisuuden juontajana toimi Alpo Siipola, joka jakeli puheenvuorot jokaiselle osallistujalle. Puheenvuoroissa muisteltiin Kalajoen ensimmäistä nuoriso-ohjaajaa Sakari Iivosta. Kalajoelle Iivonen tuli 60-luvun alusta ja tällöin alkoi voimakkaat herätyksen tuulet. Monet nuoret tekivät parannuksen ja seurakuntanuorissa oli voimaa kestää uskon tiellä. Tätä muisteltiin lähes kaikissa puheenvuoroissa. Reino Junttila näytti kuvakimaran 60-luvun nuorista ja niistä retkistä, joilta oli otettu kuvia.
Retket Alavieskaan, Ylivieskaan, Reisjärven opistolle ja Kauhavan nuorisopäiville nousivat elävinä muistoina esille yli 50-vuotta vanhoista tapahtumista. Tilaisuus oli hyvin musiikkipitoinen ja laulettiin yhdessä Siionin matkalauluja. Säestäjinä toimivat Kalle Siipo ja Reino Junttila. Seurakunnan lämminhenkisen puheenvuoron käytti Ilpo Parviainen.
Tilaisuutta kiiteltiin monilta tahoilta ja tulipa kommentti, että mitä tämä vielä versoo jatkossa.

Kuva 60-luvun seurakuntanuorista Tapion Tuvalla 2.8.2015.

Teksti: Alpo Siipola

Kuva: Merja Markkanen