Urkukonsertti Kalajoen kirkossa

Kalajoen kirkossa soi urkumusiikki keskiviikkona 19.8. klo 19. Esiintymään on tulossa Pekka Piironen Haapajärveltä.

Piironen on syntyisin Pohjois-Karjalasta, Lieksasta. Hän työskentelee musiikinopettajana Jokilatvan opistossa Haapajärvellä ja sen ympäristökunnissa johtaen kahta mieskuoroa sekä opettaen pianonsoittoa ja laulua. Piironen valmistui musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemiasta v. 1995 pääaineenaan piano. Kirkkomusiikin aikuisopiskelijana hän aloitti Oulun ammattikorkeakoulussa v. 2012 urkuopettajanaan Ismo Hintsala. Kirkkomusiikin opintojen loppuun saattamiseen kulunee vielä noin puolitoista vuotta. Piironen on osallistunut urkujensoiton mestarikursseille Ruotsissa (opettajana Gary Verkade, Dan Lönnqvist ja Jon Skogstad), Saksassa (Ullrich Böhme, David Franke) ja Ranskassa (Christopher Mantoux, Vincent Grappy).

Illan konserttiohjelma on monipuolinen. Säveltäjänimiä ovat Nicolaus Bruhns, Antonio Cabetzon, J. S. Bach, Oliver Messiaen ja Cesar Franck. Tämä urkukonsertti on kenraaliharjoitus tulevaa urkututkintoa varten. Vapaaehtoinen ohjelmamaksu seurakunnan musiikkityölle.