Uutiset - Kalajoen seurakunta

Ehdotus kirkollisveroprosentista ensi vuodelle

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 12.8.2015

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että vuoden 2016 tuloveroprosentiksi vahvistetaan 1,60 %. Näin ollen veroprosentti pysyisi samana kuin viime vuonna.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Kalajoen seurakunnan/Himangan kappeliseurakunnan ja SEKL:n eli Suomen Luterilaisen Kansanlähetyksen välisen uuden nimikkolähettisopimuksen. Uudeksi lähettiperheeksi kutsutaan SEKL:n kautta Jukka ja Kristiina Paananen. He toimivat lähetteinä Rauhan sanan kautta (LYRS) ja heidän toimipisteensä on Inkerin ev.lut. kirkossa, ja he asuvat Pietarissa.

Kalajoen seurakuntakodin peruskorjaus on edennyt kesän aikana. Päiväkerhotilat ovat valmiita elokuun viimeisellä viikolla, joten päiväkerhot voivat alkaa omissa tiloissaan. Seurakuntasalien korjaus kestää ainakin syyskuun loppuun. Nuorisotila Artos ja toimistot jäävät kolmanteen vaiheeseen, ja ne otetaan työn alle syyskuun jälkeen.

Kirkkoneuvosto myönsi Himangan kappeliseurakunnan seurakuntamestari Paavo Tiinaselle eron seurakuntamestarin työsuhteesta eläkkeelle jäämistä varten 1.5.2016 alkaen.

Kalajoen seurakunnan työntekijät ja luottamushenkilöt kokoontuvat 6. syyskuuta yhteiseen tulevaisuusseminaariin, jossa hahmotetaan ja suunnitellaan yhdessä seurakunnan uutta strategiaa tuleville vuosille.  Uuden strategian tekemiseen on valittu työryhmä, joka jatkaa työskentelyä syksyllä.