Valomerkki-gospeltapahtuma

Valomerkki-gospeltapahtuma Himangan Urheiluhallilla 5.9.

Kalajoen seurakunta ja Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen (Sley) nuorisotyö järjestävät yhteisvoimin tapahtuman joka kokoaa yhteen maakunnan kristillisen musiikin kuulijat. Toivotamme median edustajat tervetulleeksi tutustumaan tapahtumaan.

Molemmat järjestäjätahot ovat satsanneet tapahtumaan merkittävästi ja panostuksen toivotaan myös näkyvän. Kävijätavoitteeksi onkin asetettu yli 200 henkeä. Vaikka vuoden mittaan eri paikkakunnilla järjestetään useita pienempiä tapahtumia ja gospelkonserttien kävijämäärät ovat valtakunnallisesti laskussa, uskovat järjestäjät silti uudelle tapahtumalle olevan kysyntää. “Keski-Pohjanmaa on meille perinteisesti vahvaa toiminta-aluetta, mutta tällainen nuorten tapahtuma on alueelta puuttunut! Toivottavasti tästä saadaan pysyvä perinne.” Sleyn nuorisotyön johtaja Juha Heinonen linjaa.

Tapahtuma käynnistyy Himangan Urheiluhallilla lauantaina 5.9. kello 16 alkavalla konsertilla.

Esiintyjiksi on koottu monipuolinen joukko sekä kokeneita bändejä että uusia paikallisia tulokkaita.

• Tapahtuman polkaisee käyntiin Keski-Pohjanmaan porukan oma ylpeys, nuoruuden energiaa ja vahvaa ilosanomaa sykkivä Kallio-yhtye.
  • Kokeneempaa kaartia edustaa yli 30 vuotta keikkaillut The Road-yhtye.
  • Energistä surfirockia soittava Park 7 saa viileimpäänkin yleisöön vipinää. Bändin debyyttialbumin sinkku Aamu on soinut jopa valtakunnallisen YleX-radiokanavan Uuden Musiikin Illassa!
  • Maaliskuussa ensimmäisen levynsä julkaissut ja kovaa tahtia keikkaillut Kokkolalaisyhtye Herz on valloittanut kuulijoiden sydämiä halki Suomen. Läspän Julian karismaattinen laulu yhdessä elektronisten soundien höystämän popmusiikin kanssa ei jätä ketään kylmäksi.

Bändien lisäksi tapahtumassa kuullaan nuorten puheenvuoroja sekä Juha Heinosen raamattuopetus. Konsertin jälkeen ilta jatkuu iltapalalla ja päättyy puoli yhdeksältä alkavaan Riemumessuun Himangan kirkossa.

Tapahtuman järjestämiseen osallistuu joukko vapaaehtoisia nuoria Kalajoen seurakunnasta sekä Sleyn Keski-Pohjanmaan porukasta. “Idea yhteisvoimin järjestettävästä tapahtumasta on lähtenyt nuorilta itseltään ja he ovat myös olleet alusta saakka mukana vastaamassa järjestelyistä”, kertoo tapahtumasta vastaava nuorisotyönohjaaja Markus Lindell.

Tapahtuman facebook-sivu:                      www.facebook.com/events/1459980600971767/

Bändien kotisivut:                                     www.kalliogospel.blogspot.com

www.theroad.fi

www.park7.fi

www.herzmusic.com

Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys (Sley) on evankelisluterilaisen kirkon sisällä toimiva evankelinen herätysliike ja lähetysjärjestö.

Me Sleyn nuorisotyössä haluamme jakaa nuorille hyvää evästä toimimalla omalla profiililla kristillisen nuorisokulttuurin puolesta. Sleyn nuorisotyö järjestää tapahtumia, leirejä, konsertteja, nuorteniltoja, ripareita ja erilaisia kursseja. Julkaisemme myös Nuotta -lehteä. Nuorisotyömme tunnistat Jumalan Sanasta, yhteydestä ja monipuolisesta toiminnasta. Tule mukaan kulkemaan tiellä hyvässä seurassa Herramme kanssa!

Keski-Pohjanmaan Porukka on Sleyn nuortenporukka, jonka mottona on: ilon antaa evankeliumi Jeesuksesta, ja kokoontuminen yhteen toisten uskovien kanssa moninkertaistaa sen. Keski-Pohjanmaan porukka kokoontuu Porukan iltoihin eli nuorten kotiseuroihin, Nurkka-iltoihin, leireille ja tapahtumiin.