Iltamusiikki "Veisatkaa vuoroin" Kalajoella ja Rautiossa

Lauluyhtye Caritas ja Raution Mieskuoro esiintyvät "Veisatkaa vuoroin" -iltamusiikeissa Kalajoen Vuorenkallion kappelissa sunnuntaina 20.9. klo 19 ja Raution kirkossa sunnuntaina 27.9. klo 19.

Caritas on Kalajoen opiston suojissa syntynyt lauluyhtye, joka on nykyisessä kokoonpanossaan laulanut vuodesta 1994 alkaen. Yhtyeessä laulavat Tiia Törmikoski (sopraano), Paula Nikula (sopraano), Eila Kotiaho (altto), Esko Siljander (tenori) ja Rauno Kotiaho (basso). Yhtyeen ohjelmisto koostuu Siionin Matkalauluista, perinteisistä hengellisistä lauluista sekä gospellauluista. Laulujen kautta Caritas haluaa kertoa armahtavasta Jumalasta ja kiittää Herraa Jeesusta, syntiemme sovittajaa. Caritas on latinaa ja tarkoittaa laupeutta ja lähimmäisen rakkautta. Yhtyeeltä on ilmestynyt kaksi äänitettä: Hyvää huomenta, armo, v. 1998 ja Katsomme aamuun, v. 2004.
Kuvassa lauluyhtye Caritas.

Raution Mieskuoro on kappeliseurakunnassa toimiva kuoro, jossa on tällä hetkellä kahdeksan laulajaa. Kuoro harjoittelee kerran viikossa Raution seurakuntakodilla. Harjoituksia on vuosittain noin 30 kertaa ja esiintymisiä parikymmentä. Kuoro avustaa seurakunnan jumalanpalveluksissa ja muissa seurakunnan tilaisuuksissa pyydettäessä. Erityisesti veteraanit ovat lähellä kuorolaisten sydämiä ja heitä käydään tervehtimässä kaksi kertaa vuodessa Kannuksen Kitinkankaalla. Myös Kalajoen Kristillisellä opistolla Mieskuoro käy laulamassa veteraanileirien aikana. Ohjelmistosta suurin osa on hengellistä musiikkia. Myös kansanlauluja on kuoron ohjelmistossa. Kuoro on tärkeä sosiaalisena kohtaamispaikkana rautiolaisille miehille. Iltamusiikissa miehet laulavat muutamia rautiolaisen Leonard Typpön sanoittamia lauluja ja muut laulut ovat uudempaa hengellistä tuotantoa.

Iltamusiikin otsikon ”Veisatkaa vuoroin” mukaisesti näissä illoissa kaikki saavat laulaa. Yhtyeen ja kuoron esitysten lisäksi ohjelmassa on yhteisiä virsiä ja lauluja. Yhteinen laulu yhdistää ja hengellinen musiikki hoitaa koko ihmistä. Vapaaehtoinen ohjelmamaksu menee Kirkkopalveluiden Kotimaanavun turvapaikanhakijatyöhön.