Maailmankuulu Tapiolan kuoro konsertoi Kalajoella

Vuonna 1963 perustettu Tapiolan kuoro saapuu Kalajoelle lokakuun alussa. Viime vuosina enimmäkseen ulkomailla esiintynyt kuoro pitää konsertin Kalajoen kirkossa lauantaina 3.10. klo 18. Kyseessä on ensimmäinen lapsikuoro maailmassa, joka esittää kokonaisen konsertillisen Sibeliuksen kuoroteoksia. Siihen on syynsä: Sibelius ei koskaan säveltänyt lapsikuorolle. Tämä ei kuitenkaan estänyt taiteellista johtajaa Pasi Hyökkiä, joka päätti tehdä Sibeliuksen rakastetuimmista seka- ja mieskuorolauluista lapsikuoroversioita säveltäjämestarin 150-vuotisjuhlavuoden kunniaksi.

Sibelius Tapiolan kuorossa -konsertissa esiintyy myös Fermaatti johtajanaan Soili Autio. Illan aikana on luvassa näiden kahden kuoron ensimmäinen esiintyminen yhdessä.

Ohjelma 15 e kuorolaisilta sekä tuntia ennen ovelta.