Uutiset - Kalajoen seurakunta

Pohjanmaan Pipliaseurassa vaihtui puheenjohtaja

Suomen Pipliaseura on yksi kirkkomme lähetysjärjestöistä. Se jakaantuu 15 alueelliseen Pipliaseuraan, joista yksi on Pohjanmaan Pipliaseura. Sen alue kattaa Kokkolan, Kalajoen ja Raahen rovastikunnat. Kulttuurivaikuttaja, rovasti Mikko Himanka on toiminut Pohjanmaan Pipliaseurassa sen perustamisesta alkaen eli 29 vuotta. Puheenjohtajana hän on toiminut lähes 20 vuotta. Mikko Himangan pyynnöstä puheenjohtaja vaihtui tänä vuonna. Vuosikokous valitsi rovasti Seppo Kinaretin Pohjanmaan Pipliaseuran uudeksi puheenjohtajaksi.

Alueseurojen tehtävänä on edistää Raamatun käyttöä sekä tehdä kansainvälistä raamattutyötä tunnetuksi omalla alueellaan. Yksi tapa toteuttaa tätä tehtävää on jokasyksyinen Raamattulähetysilta, joka pidetään Pohjanmaan Pipliaseuran syntymäpäivän kunniaksi aina syyskuun viimeisenä sunnuntaina. Tänä vuonna tuo tapahtuma järjestetään Kälviän seurakuntakodissa klo 18 teemalla ”Kolme ässää: Sana, syksy ja sielunpelastus”. Mukana on Heikki Niemelä, Sirpa Kristiina Niemelä, Seppo Kinaret sekä muita hallituksen jäseniä. Anna-Maija Pahkala kertoo kuvin ja sanoin Kiinan opintomatkastaan. Tapahtuma on kaikille avoin.

Pohjanmaan Pipliaseuran varapuheenjohtaja Hanna-Leena Lehtola kiittää pitkäaikaista puheenjohtajaa Mikko Himankaa ja toivottaa tervetulleeksi uuden puheenjohtajan Seppo Kinaretin. Kuva: Tarja Jakobsen