Vapaaehtoistyön juhla Kalajoella

Vapaaehtoisena toimivien rooli on ratkaisevan tärkeää seurakuntien toiminnassa. Tehtävät ovat moninaisia, mm. jumalanpalveluksessa avustamista, tuomasyhteisössä tai satamakirkkotyössä toimimista, kuorotoimintaan osallistumista, kerhonohjaamista, isoistoimintaa, lähetys- ja diakoniatyössä toimimista.

Kalajoen seurakunta järjestää kaikille vapaaehtoisilleen oman juhlan sunnuntaina 13.12. Juhla alkaa sanajumalanpalveluksella Kalajoen kirkossa, jonka jälkeen seurakuntakodilla on koko Kalajoen seurakunnan, siis Himangan kappeliseurakunnan, Raution kappeliseurakunnan ja Kalajoen alueseurakunnan yhteinen vapaaehtoistyön kiitosjuhla. Ohjelmassa on joulupuuro, vapaaehtoisten haastattelua, kuorolaulua, kirkkoherran puheenvuoro ja torttukahvit. Yllätysnumerokin on luvassa. Juhlaan ovat tervetulleita myös ne seurakuntalaiset, jotka eivät ole vielä vapaaehtoistyössä, mutta ovat siitä kiinnostuneet.