Tule Raamatun opintopiiriin!

Kalajoen seurakunnassa pidetään kevätkaudella Raamatun opintopiiri, jossa opiskellaan Jesajan kirjaa.
Seurakuntalaiset ovat paljon toivoneet Raamatun opetus- ja selitystilaisuuksia. Raamattu löytyy lähes joka kodista, mutta sen lukeminen saattaa tuntua työläältä. Raamatussa on paljon sen syntyhistoriaan sidottua ainesta ja tämän ajan ihmisille vieraita sanoja ja käsitteitä joiden vuoksi Raamatun lukeminen on voinut jäädä alkuunsa.

Siksi on hyvä perehtyä tekstien syntyhistoriaan ja taustaan. Raamatun sanoma avautuu aivan uudella ja elävällä tavalla, kun pureudutaan sanojen, tapahtumien ja käsitteiden taakse. Ennen muuta Raamatun opiskeleminen ja yhdessä tutkiminen kirkastaa pelastuksen sanomaa, joka kulkee punaisena lankana läpi koko kirjan.

Jesajan kirjan ensimmäiset rivit hepreankielisessä Raamatussa. Kuva: Suvi Lehtimäki.Raamatun opintopiiri alkaa Jesajan kirjalla, koska se on yksi käytetyimmistä ja siteeratuimmista Raamatun kirjoista. Se on kaunokirjallisesti sekä Raamatun että maailmankirjallisuuden kauneimpia tekstejä ja sanoma Jeesuksesta on siinä esillä kirkkaammin kuin missään muussa Vanhan Testamentin kirjassa.

Raamattukoulu pidetään Kalajoen seurakunnan Iktys-salissa torstaisin 28.1., 25.2., 31.3. ja 28.4. klo 18. Lastenhoito on järjestetty. Etukäteisilmoitusta ei tarvita. Mukaan tarvitaan muistiinpanovälineet ja oma Raamattu. On hyvä, jos ennen ensimmäistä kokoontumista voit, ainakin kursorisesti, selata Jesajan kirjan läpi. Mutta jos et ehdi, ei haittaa. Varsinaisen ohjelman mukaisen luvun aloitamme ensi kokoontumisella. Raamattukoulua pitää kappalainen Suvi Lehtimäki, joka mielellään antaa lisätietoja, puh. 044 7229 002 tai suvi.lehtimaki@evl.fi. Voit olla jo kokenut Raamatun lukija taikka aivan aloittelija; Raamatun opintopiiri sopii kaikille.