Gluteeniton kirkkopyhä ystävänpäivänä Himangalla

Seurakunnassa järjestetään silloin tällöin kirkkopyhiä, joihin ovat tervetulleita kaikki, mutta joihin kutsutaan myös joku erityinen ryhmä. Kalajoen seurakunnassa järjestetään ystävänpäivänä 14.2. ensimmäistä kertaa gluteeniton kirkkopyhä, joka alkaa messulla klo 10 Himangan kirkossa ja jatkuu kirkkokahveilla seurakuntakodissa. Kaikki tarjottava (myös ehtoollisleipä) on gluteenitonta ja kaikki keliakiasta ja gluteenittomasta ruokavaliosta kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan. Ohjelmassa on Keliakialiiton Pohjois-Suomen aluevastaavan Minna-Leena Ollankedon puheenvuoro ajankohtaisista asioista. Kysymyksille ja keskustelulle on myös varattu aikaa. Seurakunnan lisäksi kirkkopyhän järjestämisessä on mukana Kokkolanseudun ja Ylivieskanseudun keliakiayhdistykset, jotka jakavat jäsenilleen tuotepaketteja mukaan kotiin.