Pontius Pilatuksen kirjeitä seurakuntaillassa

Pilatus, ei pilates
Raamatun historiassa esiintyy virkamies, jonka nimi mainitaan kaikissa kristillisissä kirkoissa joka puolella maailmaa jokaisessa jumalanpalveluksessa. Hän on Pontius Pilatus, mies joka pesi kätensä; Juudean prokuraattori, joka ensimmäisen pääsiäisen alla tuomitsi Jeesuksen kuolemaan.
Nimen tuntevat kaikki, mutta henkilö nimen takana on jäänyt hämärän peittoon. Millainen henkilö Pilatus oli, millainen hän oli poliitikkona ja ihmisenä, puolisona ja ystävänä? Siitä kerrotaan Kalajoen seurakunnan keskusteluillassa seurakuntakodin Iktys-salissa keskiviikkona 24.2. klo 18. Kappalainen Suvi Lehtimäki avaa Pilatuksen elämää ja persoonaa kirjeiden kautta. Pontius Pilatuksen laaja kirjeenvaihto roomalaisen filosofi Senecan kanssa piirtää kuvan maaherrasta, jonka nimen uskontunnustuksessa lausumme; miehestä, jota vihataan, halveksutaan ja joka kaiken tämän keskellä oli ihminen, inhimillisine ominaisuuksineen.
Tule kuuntelemaan kärsimyshistorian keskeisen henkilön tarinaa, paaston matkalla kohti pääsiäisen iloa!

Lisätietoja antaa Suvi Lehtimäki, puh 044 7229 002

Jesaja-Raamattukoulu jatkuu 25.2. klo 18 ja luemme lukuja 7-35.

Kuvassa Antonio Ciserin maalaus ”Katso: ihminen!”; Pilatus esittää kansalle ruoskitun Jeesuksen.
(Kuvan lähde:https://fi.wikipedia.org/wiki/Pontius_Pilatus#/media/File:Eccehomo1.jpg)