Blogi - Kalajoen seurakunta

Blogi

Vedet virratkoon!

Vuosiluvuksi kirjoitamme nyt 2011 ja se on myös tulevien Kalajoen Kesäseurojen vuosiluku! Maa on valkoisen hangen peitossa ja suksikelit erinomaiset, ajatukseni suuntautuvat kuitenkin ladullakin ensi heinäkuun loppupuolelle ja tuleviin Kesäseuroihin.

Edellisen kerran Uusheräyksen väki kokoontui Kalajoelle 14 vuotta sitten, v. 1997, ja sitä edellisen v. 1981. Joka vuosi Kesäseurat on kuitenkin jossain päin Suomea järjestetty, yhteen on kokoonnuttu, pienestä herätysliikkeestämme ja sen lähetysrakkaudesta iloittu!

Aiemmissa Kalajoen Kesäseuroissa en itse ollut vielä mukana, tulin osa-aikaiseksi aluetyöntekijäksi
v. 2005. Vuosien myötä työtehtävät ovat laajentuneet, ja viime syyskuun alusta olen ollut kokoaikainen kurssi- ja tiedotussihteeri. Työhöni kuuluvat myös Lähettäjä-lehden toimitussihteerin tehtävät sekä toiminta Heinäkalliolla.

Monenlaisia tapahtumia ja kursseja olen saanut olla mukana suunnittelemassa ja järjestämässä sekä Heinäkallion leirikodissa että Kalajoen Kristillisellä Opistolla. Kesäseurat on kuitenkin aivan erityinen tapahtuma, hengellinen kesäjuhla, varsinkin Uusheräyksen väelle, mutta toivon mukaan myös monille muille. Toiveemme on että juhlien kynnys olisi matala ja Kesäseurat kokoaisi suuren osallistujajoukon iloitsemaan kristittyjen yhteydestä ja uskosta ja että tilaa olisi myös etsijälle.

Kesäseurat järjestetään yhteistyössä Kalajoen seurakunnan kanssa, seurapaikkana Kalajoen kirkko. Ruokailut ovat seurakuntakodilla. Nuoret taitavat vallata Kalajoen Opiston omaan toimintaansa, osa ohjelmasta on kuitenkin yhteistä kaikille. Lastenhoito ja kouluikäisten ohjelma järjestetään myös seurakuntakodilla, ehkäpä isoja telttojakin alueelle nousee.

Kesäseurojen teemaa miettiessämme tuntui itsestään selvältä että se liittyy jotenkin veteen, joki ja meri ovat oleellinen osa Kalajokea. Virtaava vesi on kiehtova teema, se on elävä, siinä on voimaa ja eteenpäin menoa, samoin kuin Jumalan valtakunnassakin. Tapahtukoon maailmassa mitä tahansa, puhuttakoon mitä tahansa ja väänneltäköön totuutta mihin suuntaan tahansa, Jumala toteuttaa suunnitelmansa vääjäämättä. Vedet siis virratkoon! Ihminen ei voi sitä estää, vaikka yritystä on aina ollut ja tulee olemaan.

Sirpa Bergman