Uutiset - Kalajoen seurakunta

Heli Hanhineva Himangan kappelin suntio-siivoojaksi

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 23.2.2016

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto valitsi Heli Hanhinevan Himangan kappeliseurakunnan suntio-siivoojaksi. Toimea haki 24 hakijaa, joista neljää haastateltiin. Neuvosto siirsi Maija Siirosen määräaikaisen lastenohjaajan toimesta toistaiseksi voimassa olevaan lastenohjaajan työsuhteeseen 22.8. alkaen lastenohjaaja Eija Tulasalon jäädessä eläkkeelle 1.9. alkaen.

Neuvosto päätti pyytää tarjousta vähintään kolmelta kaavoittajalta kaavan tekemisestä Himangan huvilatonttien kaavoittamattomille tonteille. Lisäksi päätettiin ensi kesänä eristää ja kunnostaa Himangan kirkon pannuhuone, jotta mahdollisilta jäätymisiltä vältytään. Neuvosto ei nähnyt aihetta jättää muistutusta Turkistarha Long Fox Oy:n Kalajoen Kaupungille jättämään ympäristölupahakemuksen.

Kirkkoneuvostolle esiteltiin alustavia suunnitelmia Raution ja Himangan kirkkojen invaluiskien uusimiseksi. Neuvosto merkitsi tiedoksi kirkkoherran päätöksen 13 ehtoollisavustajan koulutuksesta ja heille luvan myöntämisestä ehtoollisen jakamiseen tarvittaessa Kalajoen seurakunnassa.