Tasataan taas

Kevätpäiväntasauksen aikoihin valon ja pimeyden määrä maapallolla on suunnilleen sama kaikille. Suomen Lähetysseuran tasauskeräyksen teemana on tänä vuonna maattomuus. Valtaosa maailman köyhistä ihmisistä asuu maaseudulla. Heistä noin puolella ei ole käytössään lainkaan tai riittävästi maata. Maattomuus voi sitoa köyhän palkattomaan pakkotyöhön tai pakottaa hänet pakolaiseksi ilman tulevaisuutta. Esimerkiksi erilaiset konfliktit, suuryritysten suorittamat maakaappaukset sekä ympäristökatastrofit ajavat ihmiset juuriltaan. Tämän vuoden kampanjassa nostetaan erityisesti esiin Kolumbia, mutta myös Nepal, Mauretania ja Etelä-Afrikka ovat kohteina. Käytännöllinen ja hyvälle maistuva mahdollisuus osallistua keräykseen on tulla tasauslounaalle 15.3. Kalajoen seurakuntakodille. Tarjolla on kalakeittoa ja ohrapuuroa puolukkasopan kanssa sekä konvehtikahvit. Arpaonnea voi myös kokeilla.