Perhepyhäkoulun kevätjuhlaa Meksin kallioilla

Himangan kirkonkylän pyhäkoulunopettajat järjestivät perhepyhäkoulun kauden päätteeksi Meksin kallioilla. Maisema pääsi oikeuksiinsa kauniissa säässä ja väkeä oli paikalla liki 60 henkeä. Joukko jakaantui kolmeen eri toimintaryhmään. Yhdessä ryhmässä arvattiin muutaman sanan perusteella, mistä lasten virrestä oli kyse ja sitten se laulettiin. Toisessa tehtiin kaarnalaiva, jonka mukana lähetettiin rukouksia taivaan Isälle. Kolmannessa arvailtiin, mihin Raamatun kohtaan eri esineet tai kuvat viittaavat. Ja sitten luettiin se kohta. Yhteisen rukoushetken ja suvivirren jälkeen alkoi makkaranpaisto ja herkutteluhetki. Moni osallistujista näki upeat Meksin kalliot ensimmäistä kertaa.

Teksti ja kuvat: Anna-Maija Pahkala

Kuva: Anna-Maija Pahkala

Meri houkutteli pyhäkoululaisia laskeutumaan vesirajaan asti. Vanhemmilla riitti seuraamista ja varoittelemista.

Kuva: Anna-Maija Pahkala

Michael Rosbäck oli nikkaroinut puuristin tätä perhepyhäkoulua varten.