Soilat-kuoro esiintyy Vuorenkallion kappelissa

Kalajokinen Soilat-kuoro esiintyy kesämusiikkisarjassa Vuorenkallion kappelissa tulevana keskiviikkoiltana 15.6. klo 19.30. Soilat-kuoro on perustettu vuonna 1978 ja se toimii kansalaisopiston piirinä. Kuoroa on sen perustamisesta lähtien johtanut dir.cantus Soili Autio. Tällä hetkellä kuorossa on noin 35 laulajaa naisia ja miehiä. Kuoron ohjelmisto on muodostunut monipuoliseksi; viihdelauluja, ikivihreitä sävelmiä, kansanlauluja sekä hengellistä musiikkia.

Kesäillan musiikkihetken ohjelma koostuu kappaleista, jotka kuvailevat alkavaa kesää ja luonnon kauneutta. Ohjelmassa on myös muutama hengellinen sävelmä. Kappaleissa esiintyy solisteja kuoron omista laulajista; Paula Yliuntinen (Kuinka kaunista on), Sari Siltala ja Pertti Hanni (Katson sineen taivaan) sekä Niina Koutonen ja Raimo Hihnala (Orvokkeja äidille).