Kesäkanttorit konsertoivat Himangan kirkossa

Himangalla on mahdollisuus päästä kuuntelemaan urkumusiikkia, kun Kalajoen seurakunnan kesäkanttorit Taija Korri ja Sanna Heikkilä konsertoivat Himangan kirkossa perjantaina 22.7.2016 klo 19.

Taija Korri opiskeli Jokilaaksojen musiikkiopistossa pianonsoittoa vuosina 1999-2011. Urkujensoiton opinnot Korri aloitti vuonna 2010 ja oli vuoden Erkki Vähäsarjan oppilaana. Sibelius-Akatemiassa Kuopiossa hän on opiskellut kirkkomusiikkia ja urkujensoittoa vuodesta 2011 lähtien. Taija Korri suoritti urkujen C-tutkinnon vuonna 2014 ja Urkuimprovisointi 2 -tutkinnon vuonna 2015. Urkujensoitossa hänen opettajinaan ovat olleet Outi Keskisipilä ja Jan Lehtola. Urkuimprovisoinnissa häntä ovat opettaneet Vesa Kajava ja Esa Toivola.

Sanna Heikkilä aloitti pianonsoiton Ylivieskan seudun musiikkiopistossa vuonna 1998. Urkujensoittoa hän opiskeli vuosina 2004-2009 opettajanaan Seija-Leena Latvakoski. Opinnot jatkuivat Yrkeshögskolan Noviassa dipl.urk. Dan Lönnqvistin johdolla ja Heikkilä valmistui kirkkomuusikoksi vuonna 2013. Hän jatkoi opintojaan dipl.urk. Ismo Hintsalan oppilaana Oulun ammattikorkeakoulussa valmistuen urkujensoiton opettajaksi 2015. Samana vuonna hän aloitti kirkkomusiikin maisteriopinnot Taideyliopiston Sibelius.Akatemian Kuopion yksikössä. Tällä hetkellä Heikkilä valmistelee urkujensoiton A-tutkintoa urkutaiteilija MuT Jan Lehtolan johdolla.

Urkuillan ohjelma koostuu pääasiassa barokin ajan urkumusiikista, mutta luvassa on myös uudempaa musiikkia. Konsertissa kuullaan mm. J.S. Bachin ja D. Buxtehuden urkuteoksia sekä Taija Korrin urkuimprovisointia.

Vapaaehtoinen ohjelmamaksu musiikkityön hyväksi.