Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kalajoen kirkkoneuvosto haluaa pitää kirkollisveroprosentin ennallaan

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 18.8.2016:

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että seurakunnan tuloveroprosentti on vuonna 2017 edelleen 1,6. Ensi vuoden toiminta- ja taloussuunnitelma ohjeistettiin tekemään nollalinjalla.
Kirkkoneuvosto esittää Oulun hiippakunnan tuomiokapitulille Himangan kappeliseurakuntaan sijoitetun Kalajoen seurakunnan kappalaisen viran julistamista haettavaksi. Pastori Olli Lohi on ilmoittanut Oulun hiippakunnan tuomiokapitulille eroavansa kappalaisen virasta 1.1.2017 alkaen. Haettavaksi julistettavan viran haltijalta odotetaan yhteistyötaitoja, kykyä itsenäiseen työskentelyyn ja vastuunkantamiseen, lähiesimiestaitoja ja taitoa johtaa kappeliseurakunnan toimintaa. Työ on laaja-alaista papin perustyötä, jossa myös herätysliikkeiden tuntemus on tärkeää. Seurakuntatyöllä on vahvat perinteet ja seurakunnassa on laaja vapaaehtoistyön perinne. Himangan kappeliseurakuntaan sijoitetun kappalaisen valitsee Himangan kappelineuvosto. Oulun hiippakunnan tuomiokapituli antaa varsinaisen virkamääräyksen.
Kalajoen seurakuntapastorin viran haastattelut ja valinta tehdään syyskuussa. Nuorisotyönohjaaja Tanja Vähäojalle myönnettiin palkatonta opintovapaata marraskuun loppuun saakka.
Raution seurakuntakodille hankitut ilmanpuhdistuskoneet ovat olleet käytössä kesäkuun alusta saakka. Syksyn aikana parannetaan seinärakenteen tuulettumista. Ensi vuoden investointisuunnitelmaan varataan vielä tuloilmakoneiden hankinta ja asennus.
Kirkkoneuvosto hyväksyi Kimmokaavan esittämän kaavoitussopimuksen Himangan kaavoittamattomista huvilatonteista sekä Rannikon Vihertyön hintojen tarkastuksen haudankaivuun ja –peiton osalta syyskuun alusta alkaen. Lisäksi neuvosto hyväksyi Himangan hautausmaan laajennusalueen tasaustyön.