Kävellen ammatteja naisille

Valtakunnallinen Kävele Naiselle Ammatti -tapahtuma järjestetään tänä vuonna seitsemättä kertaa yli 60 paikkakunnalla Suomessa ja kansainvälisesti. Kalajoella tapahtumaan otetaan varaslähtö, sillä Kalajoella kävellään viikkoa ennen valtakunnallista tapahtumaa eli sunnuntaina 4.9.
Tunnelmia tapahtumasta viime vuodelta. Kuva Naisten Pankki.Tapahtuman yhteydessä Naisten pankki kerää lahjoituksia tukemaan kehitysmaiden naisten koulutusta, toimeentuloa ja yrittäjyyttä. Valtakunnallisesti tavoitteena on kerätä 2600 ammattia. Yhden ammatin hinta on 30 euroa, mutta jo pienemmälläkin summalla voi osallistua. – Meillä pieni summa on kehitysmaassa iso, joten jokainen euro on tärkeä, muistuttaa seurakunnan lähetyssihteeri Anna-Maija Pahkala. -Tapahtuma on mukava tapa liikkua yhdessä sekä tehdä samalla hyvää toisille. Kävelyreittinä on siltojen lenkki, jonka pituus on alle 3 kilometriä, joten eri-ikäisetkin jaksavat sen kiertää, jatkaa Anna-Maija.
Tapahtuma alkaa jumalanpalveluksella, jonka jälkeen kokoonnutaan seurakuntakodin pihalle infoa ja alkulämmittelyä varten. Seurakuntakodilla on tapahtuman ajan tarjolla pientä purtavaa ja vapaaehtoisen kahvirahan tuotto käytetään myös tapahtuman hyväksi.
Naisten pankki on suomalainen vapaaehtoisyhteisö, joka kerää lahjoituksia kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon kehittämiseksi kestävin periaattein. Vuodesta 2007 lähtien Naisten Pankki on kerännyt varoja jo 10 miljoonaa euroa. Hankkeiden toteutuksesta vastaa Kirkon Ulkomaanapu. Kalajoen tapahtuman järjestelyistä vastaavat vapaaehtoiset yhdessä Kalajoen seurakunnan kanssa.
- Tapahtuma järjestetään nyt ensi kertaa Kalajoella, mutta koska tapahtuma on suosittu ympäri maailman, niin mekin uskallamme odottaa runsasta osanottoa. Ja myös miehet ovat tervetulleita kävelemään hyvän asian puolesta, toivottaa Anna-Maija.

Linkki Naisten Pankin Kalajoen tapahtuma-sivulle