Näet kauniimman maan - Petri Laaksosen konsertti

Laulaja-lauluntekijä Petri Laaksosen Näet kauniimman maan -konsertti Kalajoen kirkossa torstaina 22. syyskuuta klo 19. Konserttiohjelma 20 euroa ovelta tuntia ennen konserttia

Petri Laaksosen artistiprofiili on monella tapaa ainutlaatuinen. Hänen tuotteliaasta kynästään ovat lähtöisinniin niin euroviisuhitit Eläköön
elämä, Sata salamaa, Oot voimani mun, kuin Täällä pohjantähden alla -klassikkosävelmäkin. Kuulijoiden sydämiin hän on laulanut itsensä myös lukuisilla romanttisilla iskelmillä ja laulelmilla, joululauluilla sekä hengellisillä sävelmillä. Laaksosen levyjä onkin myyty musiikin ystäville jo yli 250 000 kappaletta.

Petri Laaksonen on pidetty laulaja niin konserttisaleissa kuin kirkoissakin. Välittömänä esiintyjänä ja sielukkaana tulkitsijana hänellä on poikkeuksellinen kyky koskettaa kuulijoita melodisilla ja elämänmakuisilla lauluillaan. Jo pari vuosikymmentä kestänyt ura esiintyvänä artistina sekä eletyn elämän tuoma kokemus iloineen ja murheineen on tuonut Laaksosen tulkintoihin entistäkin vakuuttavampaa otetta ja
syvyyttä. "Olen aina tiennyt mistä laulan, mutta nyt elän todeksi uudella tavalla laulujen tarinaa niitä laulaessani. Usko Taivaan Isään on kantanut elämän välillä karikkoisillakin poluilla ja auttanut jaksamaan sekä pitämään toivoa yllä", Petri kertoo.

Viime vuosi oli Laaksosen kannalta menestyksekäs. Säveltäjänä hän vietti 30-vuotista juhlavuottaan (Eläköön elämä vuodelta 1985) ja julkaisi viiden vuoden tauon jälkeen uuden levyn In Memoriam - Elät aina minussa. Sielukas uutuuslevy ja siihen liittyvä koko maan kattava konserttikiertue saavutti laajaa huomiota mediassa ja sai yleisöltä kiittävän ja innostuneen vastaanoton. Kiertueen tuotosta laulaja lahjoitti Kirkon Ulkomaanavulle 10 000 euroa syyrialaisten lasten ja nuorten elinolosuhteiden parantamiseen pakolaisleireille Jordaniassa.

Lisäksi Petri Laaksosen sävellys Sata salamaa koki huiman renesanssin Vain elämää - ohjelmassa Antti Tuiskun uutena modernina versiona, nousten vuoden suurimmaksi hitiksi. Kalajoen kirkossa kuullaan monipuolinen ja koskettava kattaus lauluntekijän laajasta tuotannosta. Näet kauniimman maan - konsertti on tulvillaan lauluja elämästä, toivosta ja rakkaudesta sekä elämän ilosta ja sen kipeydestä.