Uutiset - Kalajoen seurakunta

Kalajoen seurakunnalle ympäristöohjelma

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 13.9.2016:

Kalajoen seurakunnalle on laadittu kuluvana kesänä ympäristöohjelma kirkon ympäristödiplomin ensimmäistä hakua varten. Ympäristöohjelman laatija Anu Ainasoja esitteli ympäristöohjelman kirkkoneuvostolle tiistai-iltana. Neuvosto hyväksyi ohjelman, päätti antaa sen tiedoksi kirkkovaltuustolle ja pyytää ympäristöjärjestelmän auditointia Oulun hiippakunnan tuomiokapitulilta.

Kirkkoneuvosto perusti taloustoimistoon toimistosihteerin kokoaikaisen toimen, johon päätettiin siirtää ns. vanhana työntekijänä 1.10.2016 alkaen Tuija Jokiaho, joka on hoitanut virkaa tekevänä hallinto- ja taloussihteerin virkaa jo yli viiden vuoden ajan. Toimistosihteeri Tuija Siermalan työsuhdetta jatkettiin määräaikaisena ja täysiaikaisena vuoden 2018 loppuun saakka.

Kirkkoneuvosto tarkisti kirkkojen vakuutusmääriä kattamaan paremmin todellista arvoa. Vakuutusmaksujen 7000 euron nousu päätettiin varata tulevan vuoden talousarvioon. Markus Pahkala valittiin Heikki Punkin tilalle seurakunnan rakennustoimikuntaan.