Uusi virsikirjan lisävihko tutuksi -yhteislaulutilaisuus

Kalajoella järjestetään rovastikunnallinen jumalanpalvelus- ja kirkkomusiikkipäivä 20.10. Koulutuspäivän yhteydessä järjestetään illalla klo 18 avoin yhteislaulutilaisuus Kalajoen kirkossa, jossa opetellaan ja tutustutaan virsikirjan lisävihkoon. Mukana on Oulun hiippakunnan jumalanpalvelusneuvottelukunnan jäsenet Jouko Kantola, Päivi Jussila, Ari Rautakoski, Mauri Miettunen, Riitta Yliluoma, ja Raimo Paaso.

Virsikirjan lisävihko julkaistiin keväällä 2016 ja siihen hyväksyttiin 79 suomenkielistä ja 147 ruotsinkielistä virttä. Mukana on niin tuttuja hengellisiä lauluja kuin kansainvälisiä sävelmiä ja uusia sävellyksiä. Lisävihkot otetaan käyttöön varsinaisen virsikirjan rinnalle adventtiin 2016 mennessä. Lisävihkovirsissä on painotettu kiitollisuutta ja iloa Jumalan luomista lahjoista sekä ihmisen vastuusta Jumalan luomassa maailmassa. Tavoitteena on ollut tuoda virsiin sekä musiikillisesti että tekstisisällöllisesti jotain uutta ja tavoittaa niitä, joille perinteinen uskonnollinen kieli ja musiikki tuntuvat vierailta. Tule laulamaan uusia virsiä sisään!