Uutiset - Kalajoen seurakunta

Himangan kirkko maalataan sisältä ja päältä

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 31.3.2011:

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto antoi Himangan kirkon sisä- ja ulkomaalausurakan tarjousten perusteella Maalausliike Oy Seppäselle Kajaanista. Urakan yhteishinta on 115.499 euroa. Toiseksi valvojaksi maalausurakalle valittiin Leena Pöllä Rakennuskannus Ky:stä aikaisemmin valitun Risto Pöllän lisäksi.

Talouspäällikkö Liisa Ukonaho antoi kirkkoneuvoston jäsenille ennakkotietoja vuoden 2010 tilinpäätöksestä. Toimintatuotot ovat ylittäneet budjetin 22,7 %:lla. Toimintakulut kokonaisuutena ovat pysyneet lähes budjetin mukaisena.  Henkilöstökulujen toteutuma on 97,3 %.  Tähän ovat vaikuttaneet kanttorin ja seurakuntapastorin virkojen avoinna oleminen ja diakonian viran osa-aikainen hoitaminen. Verotulot ylittävät budjetin 1,1 %:lla. Vuosikate 68 000 euroa on 20000 budjetoitua parempi.  Poistoarviossa ei ollut huomioitu Himangalta tulleiden rakennusten poistoja.  Poistot olivat yhteensä 147.000 euroa. Tilikauden tulos on jäämässä noin 43 000 euroa alijäämäiseksi.

Kirkkoneuvosto merkitsi tiedoksi Himangan seurakuntakodille tehdyn kuntokatselmuksen. Lisätutkimukset ja toimenpide-ehdotukset suoritetaan kuluvan vuoden aikana. Vuorenkallion hautausmaan uurnalehdon muistokiven suunnittelua jatketaan muistokivitoimikunnan toimesta. Työntekijät esittelivät neuvoston jäsenille työalojen viime vuoden toimintakertomuksia.