Pyhäinpäivän iltamusiikkia Himangan ja Kalajoen kirkoissa

Pyhäinpäivän aattoiltana, perjantaina 4.11 soivat kauniit ja lohdulliset sävelet poisnukkuneiden muistolle, klo 18 Himangan kirkossa ja klo 20 Kalajoen kirkossa. Iltamusiikeissa esiintyvät Himangan miesten lauluryhmä Paavo Tiinasen johdolla, Kalajoen mieskuoro Heidi Huhtalan johdolla, Olli Ainali, huilu, Kalle Paavola, laulu, Annika Kempe, laulu ja Heidi Huhtala, urut.

Ohjelmassa on tuttuja ja uudempiakin sävellyksiä. Kalajoen mieskuoron ohjelmistosta on mm. Norjalainen kansansävelmä "Jumalan luona kaikuu" ja Ruotsin kirkon virsikirjasta tutuksi tullut "Herra, silmin näkevin". Himangan mieslauluryhmä laulaa soitinryhmän säestyksellä mm. kaksi laulua Siionin Kanteleesta, "Vie polkuni ylöspäin" ja Nyt pääsen kuormastain". Reisjärvinen laulaja Kalle Paavola laulaa mm. Kalajoella vaikuttaneen opettajan Erkki Vakkurin säveltämän "Muuttolinnut" ja kansansävelmän "Nyt kodista laulun mä laulan". Olli Ainalin huilusoolona kuulemme Gluckin säveltämää musiikkia. Kalajoen seurakunnassa syyskuun alussa aloittanut kanttori Annika Kempe tulkitsee mm. Tauno Pylkkäsen "Pastoralen". Kanttori Heidi Huhtala soittaa urkusooloja. Vapaaehtoinen ohjelmamaksu menee seurakunnan musiikkityön hyväksi.