Nivalan sekakuoro konsertoi Kalajoen kirkossa

Nivalan sekakuoro konsertoi sunnuntai-iltana 20.11 klo 18 Kalajoen kirkossa. Kuoroa johtaa Olena Mikhailova. Kuoron säestäjinä toimivat Ruusa Saarinen, piano ja Outi Pudas, huilu, solistina laulaa Kaisa Pihlajaniemi.

Konsertin nimenä on Kyrie Eleison. Ohjelma on rakennettu Pyhäinpäivän teemaan sopivaksi, joka on hyvin monipuolinen, vanhasta musiikista -uudempaan. Konsertissa kuullaan P. Tschaikowskyn, E. Melartinin, G. P. da Palestrinan, P. J. Hannikaisen, Jean Sibeliuksen, Jaakko Löytyn ja Petri Laaksosen säveltämää musiikkia.

Nivalan Sekakuoro on Nivalan kuoroista vanhin, toimintavuosia on jo yli 85. Kuorossa on tällä hetkellä 27 laulajaa. Kuoro harjoittelee viikoittain ja toimii Jokilatvan Opiston suojissa. Kuoronjohtaja Olena Mikhailova on tuonut kotimaastaan Ukrainasta uusia säveliä ohjelmistoon. Ohjelmisto koostuu hengellisestä, kansanlauluista ja viihdemusiikista.

Nivalan Sekakuoron toiminta on vireää. Kuoro on esiintynyt ja avustanut Nivalan seurakunnan tilaisuuksissa, hoivakodeissa, konserteissa Nivalassa ja Haapajärvellä. Lisäksi kuoro on osallistunut kaksi kertaa Ylläs Acappellas (Kolari) ja Kanteletar (Kostamus) –kuoro- ja kansanmusiikkifestivaaleihin sekä Siionin virsien juhlasunnuntaihin.