Jouluavustaminen Kalajoen seurakunnassa

Diakonista jouluapua tarvitsevat voivat hakea apua seuraavasti:

Kalajokiset ja Rautiolaiset hakevat jouluavun Kalajoen seurakuntakodilta ke 14.12. klo 13-18 lapsiperheet ja to 15.12. klo 13-18 yhden ja kahden hengen taloudet.

Kuva: Eveliina PylväsHimankalaiset hakevat jouluavun Himangan seurakuntakodilta pe 16.12. klo 10-14.

Huom! Ei etukäteen ilmoittautumista eikä puhelinvarauksia, riittää kun saavut paikalle jakopäivänä, sinulle sopivana aikana.

Varaudu hivenen odotteluun, odotellessasi voit täyttää henkilötietolomakkeen ja nauttia lämpöisestä joulupuurosta.

Lastenvaatepiste on avoinna Jokelan pappilan kellarissa ennen joulua vielä ke 30.11. klo 12-14.

Jouluapua voi lahjoittaa Joulun tähti –tempauksella:

Säilyviä ruokatarvikkeita ja ruokakauppojen ostokortteja voi tuoda Kalajoen kirkkoherranvirastoon viikolla 49: ma 5.12 klo 9-14 ke 7.12 klo 9-14 ja pe 9.12 klo 9-14 ma 12.12 klo 9-14, ti 13.12 klo 9-14

Säilyviä ruokatarvikkeita ja ruokakauppojen ostokortteja voi lahjoittaa suoraan kaupoissa lauantaina 10. 12 klo 10-15 välillä. LC Kalajoki Kallattaret ovat vastaanottamassa lahjoituksia K- Supermarketissa ja S- Market (Sokkari) ja diakoniatoimikunnan vapaaehtoiset ovat lahjoituksia vastaanottamassa Halpa-Hallissa. Voit ostaa tuotteita ja lahjoittaa heti kassojen jälkeen tuotteen suoraan kerääjille.

Vinkkeinä joitakin tuotteita, joita voit ostaa ja lahjoittaa:

Kahvipaketti, tee, kaakao, mehutiiviste, glögi, riisi, riisipuuroriisi, makaroni, vehnäjauho, puurohiutaleet, murot, säilykepurkit, lihapurkki, kalapurkki, persikka, ananas, kuivahedelmät, rusinat, luumut, keksit, piparit, rinkelit, karkit, konvehti, suklaalevy, mausteet, kaneli, leivinjauhe, jauhelihamauste, piparkakkumauste, sokeripussi, hillo, marmeladi

Ruokakauppojen ostokortit : 5 e/ 10e/ 20e/ 50e

Kiitos lahjoituksestasi! Avunsaajien puolesta kiittäen ja avun perille toimittaen!

Kalajoen seurakunta, diakoniatyö

Joulumyyjäiset

Ti 29.11. klo 18 Raution seurakuntakodilla

Ke 30.11. klo 18 Himangan seurakuntakodilla

To 8.12. klo 17 Kalajoen seurakuntakodilla

Joulupuu-keräyksellä lahjoja kalajokisille lapsille

Hyvän mielen Joulupuu-keräyksen tavoitteena on antaa joululahja niille kalajokisille (Kalajoki, Himanka, Rautio) lapsille, jotka todennäköisesti jäisivät muuten ilman Joulupukin tuomisia.

- Viime vuonna alle 17-vuotiaiden lasten paketteja jaettiin koko Kalajoen alueella noin 150 ja tarve on tänä vuonna suurin piirtein sama. Apua tarvitaan myös tässä lähellä, joten osallistumalla keräykseen varmistat, ettei yksikään kalajokinen lapsi jää ilman joululahjaa, kannustaa vapaaehtoisena keräyksessä mukana oleva Anna-Maija Himanka.

Joulupuu-keräys toteutetaan yhteistyössä seurakunnan diakoniatyön, kaupungin sosiaalitoimen, Kalajoen kauneuspisteen ja vapaaehtoisten kesken. Keräykseen voi kuka tahansa osallistua hakemalla pakettikortin ja ostamalla lahjan. Kortteja on jaossa Kalajoen Kauneuspisteessä, Kalajoen Joulunavauksessa 25.11, Naisten messuilla 26.11. ja seurakunnan joulumyyjäisissä 8.12. Pakettikortissa on lahjansaajan sukupuoli ja ikä (esimerkiksi poika 13 vuotta tai tyttö 4 vuotta). Tarkemmat ohjeet keräyksestä saa pakettikortin mukana, joten osallistuminen on helppoa.