Tuomas Katajala ja Merikosken Laulu Kalajoen kirkossa

Palkittu oululaiskuoro Merikosken Laulu saapuu konsertoimaan Kalajoen kirkkoon yhdessä tenori Tuomas Katajalan kanssa sunnuntaina 18. joulukuuta kello 15.
Tähdistä kirkkain -konsertti yhdistää naiskuoron mehevän äänimaailman ja tenorin ilmaisuvoimaisen laulun. Solisti esiintyy sekä yksin että yhdessä noin 40-henkisen kuoron kanssa.
Kalajoen oma kasvatti Tuomas Katajala konsertoi nyt toista kertaa yhdessä Merikosken Laulun kanssa. Viimevuotinen yhteinen joulukonsertti keräsi paljon kiitosta kuulijoilta.
Marita Kaakisen johtamassa Merikosken Laulussa laulaa myös useita kalajokisen nuorisokuoro Fermaatin kasvatteja.
Tuomas Katajalaa voidaan pitää yhtenä Suomen ykköstenoreista. Katajala on kuulunut vuodesta 2009 Suomen Kansallisoopperan solistikuntaan ja hän kiertänyt ympäri oopperalavoja ja festivaaleja niin Euroopassa, Yhdysvalloissa kuin Japanissakin.
Merikosken Laulu on tavoitteellinen naiskuoro, jonka viimeisimpiin saavutuksiin lukeutuu kaksi kultadiplomia Canta al mar -kuorofestivaaleilla Espanjassa lokakuussa 2015. Lisäksi se on valittu kolme kertaa Suomen Naiskuoroliiton Vuoden kuoroksi. Ensi vuonna kuoro viettää 70-vuotisjuhlaansa.

Ohjelmia (15 euroa) on myytävänä kirkon ovilla.