Arja Koriseva & Jouni Somero Kalajoen kirkossa

Arja Koriseva & Jouni Somero konsertoivat Kalajoen kirkossa 10.12. klo 19

• Ennakkoliput myynnissä Prisma Ylivieska, S-Market Kalajoki ja lipputoimisto sekä kirkon ovelta 32 e.

Taiteilija Arja Koriseva on luonut upen monipuolisen uran, joka hakee vertaistaan suomalaisessa populaarikulttuurissa. Arja on myynyt yli 30 vuotta kestäneellä urallaan liki puoli miljoonaa levyä, tehnyt kymmeniä, loppuunmyytyjä konserttikiertueita ison orkesterin kanssa Suomen suurimmissa saleissa, tehnyt useita omia viihdeohjelmia televisiossa, näytellyt elokuvissa, kouluttanut laulajan urasta haaveilevia, luennoinut yrityksille positiivisuuden voimasta, näytellyt useita päärooleja eri musikaaleissa ja tehnyt yli 20 vuotta yhteistyötä maineikkaan konserttipianistin Jouni Someron kanssa kirkoissa, konserttisaleissa ja erilaisissa yksityistilaisuuksissa.

Viime vuonna julkaistiin kaksi heidän yhteistä levyään: kesäkuussa "Kirkossa" ja marraskuussa joululevy "Joulukirkossa".
Aja Koriseva on itse oma hittinsä. Hänen säteilevä olemuksensa ja aidosti sydämestä tuleva elämänilo ovat syitä, miksi suomalaiset tahtovat kuunnella,k atsella ja koskettaa häntä vuosikymmenestä toiseen. Arjan aito rakkaus työtänsä kohtaa viestii vahvasti, että moni uusi tehtävä ja unelma uralla odottavat vielä tekijäänsä.

Jouni Somero On Suomen monipuolisin konserttipianisti. Hän on soittanut yli 2700 konserttia eri puolilla maailmaa Euroopassa, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa.
Somero on tehnyt yhteistyötä useiden koti-ja ulkomaisten laulajien, instrumentalistien ja kapellimestarien kanssa.
Somero on myös eniten levyttänyt suomalainen pianisti. Levytyksiä on kertynyt eri levymerkeille( Naxon,BMG,Jubal,Mils,FC-Records jne.)lähes 90.
Laajoja projekteja ovat olleet Suomalaisen Pianomusiikin Antologia (5 levyä), Sergei Bortkiewiczin koko pianotuotanto (9 levyä) sekä Tchaikovskin koko pianotuotanto (6 levyä). Somero on levyttänyt myös uudempaa suomalaista pianomusiikkia, esimerkiksi koko Erkki Salmenhaaran piano-ja kamarimusiikkituotannon. Syyskuussa 2012 amerikkalainen Fantare Magazine valitsi Someron Rebikov-albumin vuoden merkittävimmäksi pianolevyksi. Myös Bortkiewicz-levytykset ovat keränneet upeita arvosteluja Amerikassa ja Europopassa.
Somero on tehnyt myös sovituksia ooppera-viihde-ja hengellisestä musiikista.
Konsertissa on saatavissa Kirkossa ja Joulukirkossa levyjä. Konsertissa tullaan kuulemaan Arjan upeita tulkintoja perinteisistä joulukirkko lauluista ja vähän uudemmistakin!