Siionin virsien juhlasunnuntai helmikuussa Kalajoella

Kalajokilaakson kuorot ja Siionin virsien ystävät kokoontuvat vuosittaiseen juhlasunnuntaihin 12.2.2017 Kalajoen kirkkoon. Päivän Jumala ompi linnamme -teema nousee Martti Lutherin vuonna 1528 sanoittamasta uskonpuhdistuksen tunnuslaulusta.
Ohjelma alkaa kirkossa pidettävällä messulla, jossa saarnaa rovasti Heikki Hurskainen Nivalasta ja liturgian toimittaa kirkkoherra Kari Lauri. Messun virsinä veisataan virsikirjassa olevia Siionin virsiä. Kanttorina ja koko juhlasunnuntain kuorokoordinaattorina toimii kanttori Heidi Huhtala.
Ruokailun jälkeen pidettävissä Kansanveisuissa pastori Kalle Hiltunen tarkastelee Siionin virsien ja reformaation suhdetta. Päiväkahvien jälkeen kokoonnutaan Juhlakonserttiin, jossa 13 alueen kuoroa yksin ja yhdessä esittävät Siionin virsien kuorosovituksia.