Kirkkoherranvirasto Himangalle, muut toimistot seurakuntakodille

Jokelan pappilassa myöhään pääsiäissunnuntai-iltana riehuneen tulipalon takia seurakunnan toimistot, ainakin  taloustoimisto ja kirkkoherran toimisto siirtyvät alkavalla viikolla väliaikaisiin tiloihin Kalajoen seurakuntakodille. Sen sijaan kirkkoherranvirasto muuttaa Himangan seurakuntatoimiston tiloihin Himangan seurakuntatalolle.  Kirkkoherranvirasto palvelee edelleen numerossa 08-4640530 ja taloustoimisto numerossa 044-7229031.

Tulipalo saatiin rajattua pappilan kaupunginpuoleiseen päätyyn, mutta savu- ja nokivahinkojen takia myös muut tilat joudutaan vähintäinkin puhdistamaan. Vahinkojen kartoitukseen ja korjauksen suunnitteluun päästään vasta palonsyytutkinnan jälkeen. Pisimmän aikaa väliaikaistiloissa joutuu työskentelemään taloustoimisto, jonka tilat tuhoutuivat palossa pahimmin. Sen sijaan varsinainen palo ei päässyt leviämään kirkkoherranvirastoon eikä seurakunnan arkistoon.

Kuvassa taustalla Jokelan pappilan pahiten sisältä palanut pääty, jossa olivat alakerrassa taloustoimiston ja yläkerrassa kappalaisen toimistot. Palon jälkiä tutkimassa ja väliaikaistiloja miettimässä kirkkoherra Rauli Junttilan (vas.) kanssa Aarne Nikula, Pentti Haapakoski, Reino Hihnala ja Liisa Ukonaho.