Uutiset - Kalajoen seurakunta

Uutiset

Kirkkoneuvosto pyytää Ilpo Parviaiselle virkamääräystä Kalajoen seurakuntapastoriksi

Uutinen Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 28.4.2011:

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto pyytää haastatteluiden perusteella Oulun hiippakunnan tuomiokapitulilta virkamääräystä teologian maisteri Ilpo Parviaiselle Kalajoen seurakuntapastorin virkaan.
   Neuvosto päätti palkata Mirka Lindell’in toimistosihteeriksi kirkkoherranvirastoon  toimistonhoitajan vuorotteluvapaan ajalle 1.8.2011-28.7.2012.

Kesätyöntekijät valittiin
   Kirkkoneuvosto valitsi hautausmaiden kesätyöntekijät. Vesa Pahkala palkattiin Himangan alueelle ajalle 2.5.-30.9. Himangalle valittiin lisäksi kolmen viikon ajaksi Juuso Haapala, Janne Kangas, Saara Märsylä, Sami Salmén, Satu Tapio ja Petra Tuorila. Varalle valittiin Risto Siipola ja Laura Pahkala.
Raution hautausmaalle valittiin kesätyöntekijäksi Marko Rantala ja Kalajoen hautausmaalle viiden kuukauden ajaksi Aila Mantila ja Helli Santapakka, kolmen kuukauden ajaksi Antti Mantila ja Riitta Pihlajakoski, kuukaudeksi Eemeli Erkkilä, Arla Kärkinen, Juuli Kärkinen ja Kreetta Rahja sekä kahdeksi viikoksi Valtteri Isopahkala, Minna Kärjä, Teemu Liias ja Iina Rahkola.

Tilinpäätös 39.816,70 euroa alijäämäinen
Kirkkoneuvosto hyväksyi viime vuoden tilinpäätöksen tilintarkastajien tarkastettavaksi ja kirkkovaltuuston käsiteltäväksi. Vuoden 2010 verotulokertymä oli 2.259.914 euroa, josta kirkollisverotuloja 2.034.006 euroa ja yhteisöverotuloja 225.907 euroa.  Verotulojen lasku edellisvuoteen verrattuna (Kalajoki ja Himanka yhteensä) oli 1,5 %. Metsätalouden tuotot olivat 116.830 euroa. Toimintakuluja oli 2 532370,22 euroa, laskua edelliseen vuoteen 3,5 %. Tilinpäätöksen mukaan vuosikate on 72.374,52 euroa. Poistojen ja tilinpäätössiirtojen jälkeen tilikauden tulokseksi muodostui alijäämää 39.816,70 euroa.
   Kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle 18.000 euroa vuoden 2011 investointimäärärahoihin sähköurkujen hankkimiseksi Vuorenkallion kappeliin.