Kalajoen seurakunnan musiikkitoiminta kesällä 2011

Musiikkisarja Vuorenkallion kappelissa
Vuorenkallion kappelin musiikkisarjalla on pitkä perinne. Kalajoen pitkäaikaisen kanttorin Veli Ainalin ohjauksesta lähtemä ja hänen ideoima musiikkitilaisuus on suosittu kesätapahtuma. Alkujaan pienimuotoisesti liikkeelle lähtenyt musiikkihartaus on laajentunut koko kesän kattavaksi tapahtumaksi tavoittaen suuren joukon ihmisiä.
   Kesän musiikkisarjan aloittaa Raution ja Kalajoen Kirkkokuorot ja Mieskuorot, johtajinaan kanttorit Hannele Räsänen ja Heidi Huhtala. Seuraavalla viikolla on vuorossa Kalajoen Sekakuoro johtajanaan Veli Ainali. Juhannusviikolla kokoonnumme kesäisten laulujen ja virsien merkeissä.
   Heinäkuussa esiintyy Iktys-kvartetti Veli Ainalin johdolla. Rahjan ja Himangan perheiden yhteiskonserttia voidaan kuulla heinäkuun puolessa välissä. Kalajoen kristillisen opiston laulukurssin konsertti kappelissa on myös perinteinen tapahtuma.
   Reisjärvinen lauluduo Heikki Hovi ja Erkki Päivärinta, säestäjänään Heidi Huhtala aloittaa elokuun musiikkisarjan toiminnan. Kaksi viimeistä musiikkisarjan konserttia on varattu Soili Aution johtamille kuoroille; Chorus Vallis kuoro ja Fermaatti nuorisokuoro ovat vuorossa.

Konsertteja ja musiikkivartteja Kalajoen kirkossa
Kalajoen kirkossa on kaksi konserttia. Kesäkuun viimeisellä viikolla oopperalaulaja Hannu Niemelä, veljekset, viulisti Tuomo Hirvi ja sellisti Tapio Hirvi sekä Kalajoen kanttorit, sisarukset Annukka Palola ja Heidi Huhtala musisoivat yhdessä. Toinen konsertti on heinäkuussa, jossa esiintyvät serkukset Kalle Paavola ja Annukka Palola, laulu, säestäjänään Heidi Huhtala.
   Kalajoen kirkkokonsertit ovat keskiviikkoisin klo 19 ja Vuorenkallion kappelin musiikkitapahtumat myös keskiviikkoisin klo 19.30.
   Lisäksi Kalajoen kirkossa järjestetään musiikkivartit torstaisin klo 12 (30.6 – 28.7 välisenä aikana).

Rautioviikon musiikkitarjonta kirkossa
Raution kirkossa järjestetään kaksi kesäillan konserttia. Esiintyjinä ovat Pia-Susanna Rautakoski, piano ja Maija Niskakangas, laulu, säestäjänään Hannele Räsänen. Näiden lisäksi kirkossa on kolme musiikkivarttia. Esiintyjinä Iktys-kvartetti Veli Ainalin johdolla, Iiris Rautiola ja Hannele Räsänen sekä Jenni ja Veli-Matti Rautakoski.

Kalajoen kristillisen opiston musiikkihetket
Vuorenkallion kappelin musiikkihetken lisäksi Kalajoen kristillisen opiston laulukurssilaiset esiintyvät heinäkuun viimeisessä musiikkivartissa ja laulukurssin päätöskonsertti on Opistolla.